Ki is az a Virtuális Asszisztens?

Többször került már elő ez a kérdés az én környezetemben is, hogy valójában ki is az a virtuális asszisztens és pontosan mivel foglalkozik?

Ennek megfogalmazását nagyon jól írja a wikipédia – “A virtuális asszisztens (általánosan rövidítve VA, gyakran virtuális irodai asszisztens) egy gyűjtőfogalom, amit azokra a magasan képzett szakemberekre használunk, akik virtuálisan, a távolból (otthonról, úgynevezett „home office”-ból), segítenek vállalkozásoknak, támogatják azok működését. A virtuális asszisztensek szakosodhatnak képzettségüknek, tapasztalatuknak, érdeklődési körüknek megfelelően. Hazánkban virtuális asszisztens néven futnak azok a vállalkozások, akik virtuális adminisztrációs asszisztencia szolgáltatásokat látnak el…”

Tehát…. igazából minden olyan kiszervezhető feladatot, munkakört el tud látni egy VA, aminek az elvégzéséhez nincs szükség a személyes jelenlétre.

Manapság már számos olyan kommunikációs eszköz rendelkezésre áll, amin keresztül adhatja a megbízó az instrukciókat és egyeztethet a megbízott virtuális asszisztensével.

Külföldön ennek a szolgáltatásnak már nincs újdonság ereje, ugyanis nagyon elterjedt, óriási a kínálat és egy teljesen bevett gyakorlat a vállalkozások körében. Ez is bizonyítja, hogy fel lehet építeni sikeres együttműködést akkor is, ha megbízót és asszisztensét akár több száz kilométernyi távolság választja el egymástól.

Magyarországon is egyre többen látják meg ennek a szakmának a lehetőségeit és előnyeit, ami nagyon biztató. 🙂

Arról még nem esett szó, hogy a vállalkozásnak mikor és miért éri meg ez a szolgáltatás?!

Vegyünk néhány példát arra, hogy mikor érdemes elgondolkodni a munka kiszervezésén?

  • ha cégvezetőként állandóan elfoglalt vagy és rengeteg a teendőd
  • megfulladsz a rengeteg papírmunkától, az adminisztrációs feladatoktól
  • amikor arra sincs időd, hogy az e-mailjeidet elolvasd, nemhogy választ is küldj azokra
  • csak egyszerűen jól jönne ha lenne valaki aki a kezed alá dolgozik.
  • másra fordítanád az idődet ha valaki megszervezné a napodat, egyeztetné helyetted a tárgyalási időpontokat és helyszíneket, sőt… mindenről emlékeztetőt küldeni, hogy ne késs el.

Ezekből a példákból nagyon sokan szerintem magukra ismernek és mintha róluk írták volna. Ezért most nézzük, hogy miért éri meg?

  • nem kell bért, járulékot és táppénzt fizetni, mivel nem egy alkalmazottról beszélünk, hanem egy megbízási  szerződéssel dolgozó vállalkozóról, akinek csak az elvégzett munka után járó megállapodott díjat kell fizetni
  • nem indokolt az eszközbeszerzés, nem kell irodát fenntartani és rezsit fizetni mivel a VA saját eszközeivel, saját irodájából vagy otthonából dolgozik

Összességében elmondható, hogy egy költséghatékony, gyors, eredményes megoldásról beszélünk ha a vállalkozások virtuális asszisztenssel dolgoznak.

1 thought on “Ki is az a Virtuális Asszisztens?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük